Säljare

Minovera Spa I Växjö AB, 556858-5201
Pär Lagerkvists väg 13
352 43
Växjö
Telefon: 0470-199 55

Personuppgifter

Från och med den 25 maj 2018 ersätter GDPR (General Data Protection Regulation) den svenska personuppgiftslagen. GDPR är ett omfattande regelverk för hur vi som e-handlare får behandla dina personuppgifter. I och med att du handlar hos oss så godkänner du vår behandling av dina personuppgifter. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina uppgifter i vår sekretesspolicy.

Vi samlar bara in nödvändig information för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig. Vi delar inte ut dina uppgifter till tredje part om det inte krävs för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig (exempelvis så får leverantören dina uppgifter för att kunna skicka hem varan till dig) och för att möta ställda lagkrav på bokföring mot skatteverket. Vi sparar bara den information som krävs enligt lag och för att kunna ge så bra service som möjligt.

§1 Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Minovera Spa i Växjö AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av Minovera Spa i Växjö AB. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Minovera Spa i Växjö AB har ägande- och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och Minovera Spa i Växjö AB måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

§2 Priser

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Minovera Spa i Växjö AB inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

§3 Frakt

Minovera Spa i Växjö AB tar inte ut någon fraktavgift beställningar. Vi använder oss som standard av Postnord som leverantör.

§4 Betalningsalternativ

4.1 Kortbetalning

Vi använder oss av Nordea för att ta betalt genom kort. Mer om Klarna här.

§5 Leveranser

Vi har som mål att leverara alla beställningar inom 2-7 dagar.

5.1 Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

§6 Transport

Minovera Spa i Växjö AB ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss

§7 Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till minoveraspa@gmail.com.

§8 Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt står kunden för returfrakten.
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post minoveraspa@gmail.com innan du skickar något. Lägg med fakturan eller kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

§10 Återbetalningar

Återbetalning sker via Nordea. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

§11 Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

§13 Utebliven upphämtning

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via post, e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta. Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr.

§14 Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/
Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet.
https://ec.europa.eu/consumers/odr/